"Wszyscy mają prawo do mej miłości, do mej pracy i opieki i wszystkim chcę służyć, wszystkimi się zająć, aby wszystkich Chrystusowi pozyskać", ale "nie odmawiajcie Bogu żadnej ofiary".

Nowenna - dzień 4 - Papież jako pasterz owczarni Chrystusa

O Panie Jezu Chryste, któryś Sługę swego Augusta kard. Hlonda, uczynił wiernym pasterzem swego umiłowanego ludu, racz za jego wstawiennictwem, jeśli jest to zgodne z Twoją najświętszą wolą, udzielić łaski, o którą Cię pokornie proszę…
Wejrzyj na ducha wiary, nadziei i miłości oraz umiłowania Ojczyzny i Kościoła św., jakim cieszył się Twój Sługa August, i wysłuchaj mojej prośby, którą za jego wstawiennictwem do Ciebie zanoszę. Amen.

Słowo Boże:
„A gdy spożyli śniadanie, rzekł Jezus do Szymona Piotra: „Szymonie, synu Jana, czy miłujesz Mnie więcej aniżeli ci?”. Odpowiedział Mu: „Tak, Panie, Ty wiesz, że Cię kocham”. Rzekł do niego: „Paś baranki moje”. I znowu, po raz drugi, powiedział do niego: „Szymonie, synu Jana, czy miłujesz Mnie?”. Odparł Mu: „Tak, Panie, Ty wiesz, że Cię kocham”. Rzekł do niego „Paś owce moje”. Powiedział mu po raz trzeci. „Szymonie, synu Jana, czy kochasz Mnie?”. I rzekł do Niego: „Panie, Ty wszystko wiesz, Ty wiesz, że Cię kocham” (J 21, 15-17).

Z wypowiedzi Kard. A. Hlonda:
„Papież, jako ewangeliczny gwarant wyższości życiowej Kościoła ‘nad bramami piekielnymi’, jest każdego czasu pierwiastkiem odbudowy kościelnej społeczności widzialnej”.
„Nie masz Kościoła Chrystusowego bez Papieża. Taki Kościół nie byłby zgodny z Boską myślą Chrystusa i z istotną organizacją, jaką On nadał swej owczarni”.

Modlitwa:
Najłaskawszy Boże, Ty w słudze Twoim, Auguście, dałeś Twojemu ludowi wzór dobrego pasterza. Spraw za jego wstawiennictwem, abyśmy na wieki mogli zamieszkać w niebie. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.

Źródło: Nowenna i modlitwy o beatyfikację Sługi Bożego Kardynała Augusta Hlonda, Imprimatur: Poznań, dnia 26 marca 1998 r., l. dz. 1765/98, Bp Marek Jędraszewski.