"Wszyscy mają prawo do mej miłości, do mej pracy i opieki i wszystkim chcę służyć, wszystkimi się zająć, aby wszystkich Chrystusowi pozyskać", ale "nie odmawiajcie Bogu żadnej ofiary".

Z testamentu kard. Augusta Hlonda

Spisując w myśl nakazu Kościoła swą ostatnią wolę, zarządzam co następuje: Moim uniwersalnym spadkobiercą ustanawiam Zgromadzenie Salezjańskie w Polsce, reprezentowane prawnie przez Prowincjała lub Prowincjałów. Skłania mnie do tego duch prawa kościelnego i wdzięczność dla tej rodziny zakonnej, która kształcąc i wychowując mnie we wspaniałym duchu ks. Bosko, przysposobiła mnie do spełniania obowiązków, które Opatrzność Boska w swych niezbadanych wyrokach z biegiem czasu mi powierzyła (...). Pragnę, aby moje zwłoki złożono na wieczny spoczynek w bocznej nawie salezjańskiego kościoła Najśw. Wspomożycielki Wiernych w Poznaniu przy ul. Wronieckiej. Wszystkich proszę o modlitwy i ufny w miłosierdzie Boże wszystkich oczekują w niebie...

Krynica, 6 XII 1928.
 
W: Kard. A. Hlond, Daj mi dusze, Łódź 1979.